Hetkel lehel:
2 külalist
tempt » TRANSPORT-TRANSPORTATION » Rail Baltica 2020

Rail Baltica 2020

Rail Baltica 2020

Taavi @ 22.02.2010 14:10 | Registreerunud: 01.04.2003

Üleeuroopalise tähtsusega transpordivõrgustike kavas on Rail Baltica valmimisajaks märgitud aasta 2020.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõuniku Anti Moppeli sõnul on Eestil aastaks 2011 Rail Baltica I etapi investeeringud tehtud. See etapp näeb ette suurendada liikumiskiirus Tallinn-Tapa-Tartu-Valga trassil 120 kilomeetrile tunnis. Sügisel valminud Valga-Tartu raudteelõigu rekonstrueerimine läks maksma 600 miljonit krooni, tuleval aastal valmiva Tapa-Tallinna trassi rekonstrueerimise maksumus on üle 700 miljoni krooni. Projekte aitab rahastada Euroopa Liit.

Teise etapiga tõuseks liikumiskiirus 160 kilomeetrile tunnis ning kolmanda etapiga ehitatakse välja Euroopa rööpalaiusega raudtee. Moppeli sõnul see kahe esimese etapi investeeringuid mõttetuks ei muuda – Venemaaga ühtse rööpalaiusega raudteel on perspektiiv kaubavahetuse arendamisel Venemaa ja Kasahstani suunal. Samuti on kasvavad turud Ukraina ja Valgevene.

II etapi investeeringuid ei ole Eesti veel otsustanud, kolmanda etapi kohta valiti äsja välja tasuvusuuringu koostaja. Uuringu teostamist koordineerib Läti ja aitab rahastada Euroopa Liit. „Siis selgub, kas minna teemaga edasi, lükata see majanduslikel põhjustel edasi või soiku jätta,“ ütles Moppel.

by Äripäev

Rail Baltica Wikis
Rail transport in Estonia Wikis
The ten Pan-European transport corridors Wikis

Postitusele lisatud failid:
Rail Baltica järeldused.pdf

Kristjan @ 22.02.2010 16:44 | Registreerunud: 02.12.2009

Rongi teemale ka üks uudise link, mis küll kajastab ainult hetkel lähirongi liiklust (Elektriraudteed peamiselt). Aga annab aimu kuhu Eesti rongiliiklus jõudma hakkab.

Tulevased Eesti rongid

Kaur Lass - Eesti 2030 - "Eesti-Soome toru"

Taavi @ 16.09.2010 10:31 | Registreerunud: 01.04.2003

Päris huvitavaid planeeringuväljavõtteid Kaur Lassi presentatsioonist.

http://eesti2030.wordpress.com

Trass

Taavi @ 05.10.2013 01:36 | Registreerunud: 01.04.2003

Rail Baltica on vajalik hoopis uute suurte kaevanduste teenindamiseks?

Taavi @ 07.11.2013 16:20 | Registreerunud: 01.04.2003

Kuigi Rail Baltica raudteed püütakse inimestele „müüa“ kui võluvitsa, millega hakkavad liikuma suured rahvamassid ja tohutud kaubavood, on reaalsus midagi muud. Pigem on Rail Baltica näol tegemist hoopis spetsiifilise infrastruktuuriga, mis hakkab teenindama Eestisse rajatavaid uusi üüratuid kaevandusi.
 
Näiteks kildagaasi ja fosforiidi suuremahulise kaevandamisega plaanitakse algust teha hiljemalt 2020. aastal. Täpselt selleks ajaks valmib ka Rail Baltica. On see kokkusattumus? Ei ole. Kildagaas kogub maailmas üha enam populaarsust, sest aitab vähendada riikide sõltuvust naftast, põlevkivist ja tuumaenergiast. Kildagaasi peetakse tulevikuenergiaks ja Eesti maapõues leidub seda ohtralt – kogu meie territooriumi ulatuses.
 
Isegi Sinu, kes sa seda artiklit praegu loed, jalgade all on kildagaasi sadade tuhandete kuupmeetrite ulatuses. See on suur rikkus, mille otsas Eesti rahvas istub. Ometigi aga on meile maalitud pilt, et Eesti on vaene ja riigil raha pole, et palku maksta ja inimeste heaolu eest hoolitseda. See on kõik vale.
 
http://blog.kaitseomatervist.ee/rail-baltica-on-vajalik-hoopis-uute-suurte-kaevanduste-teenindamiseks
 
 

Fracking Hell - Poland

Taavi @ 10.11.2013 19:53 | Registreerunud: 01.04.2003

... võibolla on eelnev postitus liialt esoteeriline, esialgne, pealiskaudne, suisa vale jne. - ma ei ole ka piisavalt pädev seda kommenteerima ... kuid lähim riik, kus kildgaas on aktuaalseks muutunud on Poola:

Uued kaubateed

Taavi @ 15.11.2013 11:33 | Registreerunud: 01.04.2003

Kliimasoojenemisega muutub Põhja-Jäämeri jäävabaks ja seeläbi tekib sealtkaudu uus ühendus Aasiaga + Skandinaaviamaade põhaosas on palju loodusressursse ja maavarasid.

http://lhv.delfi.ee/forum/free/122223?locale=et&postId=2611081