Hetkel lehel:
3 külalist
tempt » Maailm - world » Labürindid meie sees ja meie ümber

Labürindid meie sees ja meie ümber

Labürindid meie sees ja meie ümber

Urmet @ 01.12.2009 16:43 | Registreerunud: 17.04.2003

Lihtsalt jälle vaimustudes labürintidest kopipeistin siia Kaljo Põllu kunagisest artiklist jupikese.

Labürint on keeruline sümbol, mida kohtame peaaegu kõigis maailma kultuurides, seda nii erinevatel ajastutel kui erinevais paigus: Vana-Kreekas, -Egiptuses ja -Hiinas, Indias, Siberis, Sumatral, Eestis... Silmapaistvalt palju labürinte on Läänemere rannikualal Soomes ja Rootsis. Neid on seal sadu. Labürinte on väga erineva kujuga, alates Peruus Nasca kõrbetasandikul leiduvast esiajaloolisest kolmeringilisest kuni ruudukujulisteni tänapäeva hopi indiaanlastel Edela USAs. Laialt tuntud on kristliku traditsiooniga seotud põrandalabürindid keskaegsetes kirikutes ja katedraalides.

Labürindi teostamise viise on olnud mitmesuguseid: lihtne sümbol, mis kraabitud kivipinda, punutud vitstest korvi küljele, maalitud kividele, ehitatud kui hoone, lõigatud elavasse murumättasse või rajatud kividest maapinnale. Labürint võib olla ka tants! Nimetatud on väheseid. Ajaloos näeme labürindi sümboli lühiajalisi esiletõuse, mõnikord aga on selle arengujärgud kestnud sadu aastaid. Labürindi kujundi tekke algus ulatub rohkem kui kolme ja poole tuhande aasta taha, kuid algkodu pole ikka veel teada.

Loe kindlasti lisa Tuulepesast.

Motoi Yamamoto - Tema Labürint

Urmet @ 10.02.2011 09:44 | Registreerunud: 17.04.2003

Tuntud jaapani soola-põranda-skulptuure valmistav Motoi Yamamoto on valmis saanud järjekordselt stiilse teosega "Labürint". 50 töötundi viie päeva kestel ja 2200 naela soola.

Force of Nature:
Following the death of his sister to brain cancer twelve years ago, Motoi Yamamoto adopted salt as his primary medium. In Japanese culture salt is not only a necessary element to sustain human life, but it is also a symbol of purification. He uses salt in loose form to create intricate labyrinth patterns on the gallery floor or in baked brick form to construct large interior structures. As with the labyrinths and innavigable passageways, Motoi views his installations as exercises which are at once futile yet necessary to his healing.

lostateminorist

motoi.biz